Auto Skup Mys³owice |AUDI TT

Mys³owicach

Model produkcyjny zosta³ uruchomiony jako coupé we wrze¶niu 1998 roku, a nastêpnie przez terenówki w sierpniu 1999 r. w oparciu o Volkswagena platformy wykorzystywane do Volkswagen Golf, Skoda Octavia i innych. TT wykorzystuje poprzecznie zamontowany silnik z przodu i napêd na wszystkie ko³a quattro. To by³ pierwszy dostêpny z 1,8 L turbo cztery inline cylinder 20-zaworowy silnik. W ci±gu dwóch pierwszych lat produkcji, zarówno ko³a przednie i modele quattro featured 180 KM (132 kW) w wersji z tym silnikiem. W 2001 roku, bardziej wydajny model Quattro zosta³ zwolniony, który zosta³ wyposa¿ony w 225 KM (165 kW) silnikiem, który ma takie same podstawowe projekt, ale oferuje wiêksz± turbosprê¿arkê, dodatkowy intercooler od strony kierowcy, kute korbowody, podwójny wydech, i kilka innych wewnêtrzne maj±ce na celu pomie¶ciæ wzrost Turbo Boost od oko³o 10 psi szczytowych do 15.

Wszystkie modele TT zosta³y przypomniane w pó¼nych 1999/early 2000 dotyczy nastêpuj±cych ponad obs³ugi samochodu, który uznano za nietrwa³e w szybkich zakrêtach w wyniku przepustnicy lift-off nadsterowno¶ci - Liczne modyfikacje zosta³y dokonane, które nastêpnie zosta³y w³±czone do wszystkich przysz³ych przyk³ady: tylne skrzyd³o, spojler zosta³y wyposa¿one (zmniejszenie windy) i ustawienia zawieszenia zosta³y zmienione (zwiêkszenie podsterowno¶ci). Oryginalny czterocylindrowy silnik zosta³ uzupe³niony zakres z 250 KM (184 kW), 3,2 L VR6 na pocz±tku 2003 roku, który pochodzi z quattro na wszystkie ko³a uk³ad napêdowy. W pa¼dzierniku 2004 r. nowy DSG (dwusprzêg³owa) skrzynia biegów, co poprawia przyspieszenie poprzez drastyczne skrócenie czasu zmiany biegów, by³a oferowana wraz ze sztywniejszego zawieszenia.

Audi TT rozwin±³ w niektórych znacz±cych ulepszeñ, w tym o¶wietlony i power-wzmocniony "Sport quattro" modelu i 240 KM (176 kW) i prêdko¶æ maksymaln± 250 km / h (155 mph), jednak obs³uga i mocne s± uwa¿any przez strony prezentera BBC Jeremy Clarkson, aby byæ "nudne". Porównuje z 350Z Nissan, który ma wiêksz± przyczepno¶æ. Nale¿y zauwa¿yæ jednak, ¿e postaæ grana przez TT obs³uga jest celowe, poniewa¿ pojazdy Audi s± zazwyczaj przeznaczone do wykazania podsterowno¶ci (charakterystyczne okre¶la konstrukcji zawieszenia, wp³yw na wszystkie ko³a quattro system jazdy i innych czynników). Podsterowno¶æ jest z natury bezpieczniejszy charakterystyczne obs³uga, jak to jest ³atwiejsze dla pocz±tkuj±cych i zwyk³ych kierowców do przewidzenia i kontrolowania pojazdu (a wiêc samochód mo¿e odwo³aæ siê do znacznie szerszego rynku). Sport purystów i mi³o¶ników jazdy samochodowe, ale ogólnie rzecz nadsterowno¶ci (które wykazuje siê Nissan 350Z) do podsterowno¶ci, jak by³y sprawia, ¿e ??jest bardziej wci±gaj±ca i porywaj±cy wra¿enia z jazdy.

2006 Model TT zosta³ wycofany z Kalifornii i innych pañstw, które przyjête kalifornijskie normy emisji, poniewa¿ 2006 Audi TT nie spotka³a siê z emisji tych pañstw standardów.

TT projekt

TT stylizacji jest uwa¿any przez wielu za prze³omowy moment w projektowaniu samochodów. Od jego wprowadzenia, jako samochód koncepcyjny w 1995 roku i jako samochód produkcji w 1998 r., projekt zosta³ uznany przez wielu za odwa¿ne, innowacyjne, i ewolucyjny.Podczas gdy samochód po¿yczy³ kilka elementów projektu z wcze¶niejszych pojazdów, ogólny projekt zosta³ uznany przez wielu za naprawdê wyj±tkowe. Dziêki charakterystycznej, nadwozia zaokr±glone, ¶mia³e korzystanie z go³ego aluminium (w³a¶ciwie anodowane aluminium), oraz brak okre¶lonych zderzaków, TT stanowi³o odej¶cie od du¿o stylizacji, które zdominowa³y rynek samochodów w tym czasie.

Sukces i popularno¶æ kultowego wzoru TT da³ wiele automotive projektantów (i producenci) wiêksz± swobodê eksperymentowania z pogrubionym, wzorem charakterystycznym. TT jest wp³yw widaæ w elementach konstrukcyjnych wielu pojazdów zwolnionych po TT.

TT jest czêsto uwa¿any za pojazdem, ¿e wykonane ludzie chwilê spojrzeæ na Audi. No ju¿ tylko sekunda-tier Europejski Ekspres, Audi pojawi³ siê jako powa¿ny konkurent dla takich BMW i Mercedes-Benz. Nastêpnie nowy model B5-A4 by³a platforma wyra¼nie poprawia jej 80 Audi poprzednika, te dwa modele mocno przytwierdzone pozycjê Audi jako Marque presti¿.